דיווח אמריקני: איראן החלה בתרגיל הימי הגדול במיצרי הורמוז

    מוטי סבן No Comments on דיווח אמריקני: איראן החלה בתרגיל הימי הגדול במיצרי הורמוז

    ב -cnn ראיינו פקידים אמריקנים שדיווחו: איראן החלה את התרגיל הצבאי הימי הגדול. ארה"ב עוקבת מהצד על התרגיל האירני ומוכנה לכל תרחיש | ארה"ב איימה כי סגירת המיצרים, היא הכרזת מלחמה על הכלכלה העולמית ולכן העולם יתייצב נגדה

    ספינת טילים איראנית במיצרי הורמוז | ארכיון צילום: צילום מסך
    19:48
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון והרמטכ"ל החליטו: מינויים דרמטיים בצה"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מיצרים צרים: על רקע כניסת הסנקציות האמריקאיות חסרות התקדים על איראן, ועבודה ייסודית אמריקנית להחרמת הנפט האיראני. האיראנים מתחילים לעשות שרירים לארה"ב ומאיימים בסגירת מיצרי הורמוז. אחד מנתיבי הסחר החשובים בעולם. ארה"ב מאיימת להגיב לניסיון סגירת המיצרים.

    על פי המידע המתפרסם ב- CNN, איראן יזמה תרגיל צבאי גדול באזור המפרץ הפרסי,  גורם ביטחוני אמריקאי אישר את המידע לרשת החדשות ואף הוסיף כי איראן החלה בתרגיל.

    לדברי פקידים אמריקנים, התרגיל כבר מתנהל, ומשתתפות בו עשרות סירות קטנותשה השלב הראשון בתרגיל, התרגיל נערך במפרץ הפרסי ומפרץ עומאן.

    איראן לא פרסמה באופן רישמי את קיום התרגיל הימי. איראן מעוניינת לאותת לארה"ב כי אם צעיז להתערב לה במכירת הנפט, צבא איראן יסגור את מיצרי הורמוז, נתיב הסחר מהחשובים בעולם דרכו עובר כמעט כל הנפט של המפרץ אל העולם, סגירת הנתיב יכניס את משק האנרגיה להתייקרות מחירים ומחסור בנפט וגז.

    ארה"ב לקחה על עצמה את ההתמודדות מול איראן, המקרה ותנסה לסגור את המיצרים, כוחה הימי של ארה"ב בהתמודדות מול כוחה הימי של איראן, לא משתווה גם לא באחוזים בודדים. ביכולותו של הצי הימי האמריקיני להשמיד בשעות ספורות, את חיל הים האירני המיושן, לא ברור האם איראן תנסה ללכת עם הקו התקיף שמראה בימים האחרונים עד הסוף.

    יחד עם זאת ארה"ב מעודדת את סעודיה לנקוטקו תקיף מול איראן, בהגנה על המיצרים, ותגובה צבאית לפעולות נגדה. כרגע הסעודים מעדיפים את ארה"ב שתתמודד מול איראן. שר ההגנה מאטיס אמר: כי סגירת המיצרים הוא הכרזת מלחמה על הכלכלה העולמית ולכן העולם יעמוד מול איראן.

     



    0 תגובות